TNS Consumer Index =  -2.

+0.7

luty
2017
Powrót do najnowszego miesiąca

TNS Consumer Index

Informacje
   Wybierz rok i kliknij w numer miesiąca na wykresie:
 10
-20
-50
-4
0.7
-1.9
0.1
-5.7
-2.7
-2
-3.4
2
0.5
3.6
3
7

Wiek

Informacje
  • do 24 9.3 Na górę
  • od 25 do 39 -2.3 Na dół
  • od 40 do 54 -7.1 Na dół
  • od 55 -4.0 Na dół

Miejsce zamieszkania

Informacje
  • Wieś -0.7 Na górę
  • Miasto
    do 200 tys.
    1.7 Na górę
  • Miasto
    pow. 200 tys.
    -12.0 Na dół

Wykształcenie

Informacje
  • Podstawowe/ gimnazjalne 3.4 Na górę
  • Zasadnicze 0.2 Na górę
  • Średnie -4.2 Na dół
  • Wyższe -6.6 Na dół

Wielkość gosp. dom.

Informacje
  • 1 -5.2 Na dół
  • 2 -8.6 Na dół
  • 3+ 4.4 Na górę

Zatrudnienie

Informacje
  • Bezrobotni
    • 3.4
  • Menedżerowie
    • -11.8

Dane szczegółowe

Informacje
  • G  -3.0 Informacje

    Stan gospodarki

     +5

  • G*  -8.0 Informacje

    Stan gospodarki - prognoza

    -3

  • GD  11.0 Informacje

    Stan gosp. domowych

    -5

  • GD*  4.0 Informacje

    Stan gosp. domowych - prognoza

    -2

Główne wskaźniki makroekonomiczne

Informacje
Dane z poprzedniego miesiąca
  • GUS 109.6 Informacje

    Wydatki na konsumpcję

    +2.2

  • MPiPS 8.6 Informacje

    Stopa bezrobocia

    +2.6

  • NBP 164,745.5 Informacje

    Wartość kredytów konsumpcyjnych

    +164581.4

Nastroje w mediach

Informacje
Dane z poprzedniego miesiąca
  • Koniunktura

    59

    +5
    Informacje

  • Popyt

    72

    +18
    Informacje


  • Zatrudnienie

    55

    -12
    Informacje

  • Inwestycje

    41

    +23
    Informacje

Komentarz - grudzień 2017

W oczekiwaniu na Nowy Rok

2017 rok zakończyliśmy w dobrych nastrojach – zbliżonych do listopada (+4,1 w XII vs +4,6 XI) i zdecydowanie lepszych niż rok temu, gdy wskaźnik TNS Consumer Index przyjmował ujemne wartości (-5,7). Na koniec 2016 roku wartości indeksu poniżej zera dotyczyły wszystkich analizowanych grup socjodemograficznych, natomiast w grudniu 2017 już tylko osób z wyższym wykształceniem, jednoosobowych gospodarstw domowych oraz bezrobotnych. Najbardziej zadowoleni są natomiast mieszkańcy wsi (+12,8), osoby ze średnim wykształceniem (+8,5) oraz rodziny z dziećmi (+7,7).


Pozytywne nastroje w społeczeństwie nieznacznie osłabiły się w porównaniu do przełomu III i IV kwartału 2017, co jest oznaką oczekiwania na efekty planowanych zmian, które nastąpią na początku 2018 roku. Biorąc jednak pod uwagę szczegółowe oceny Polaków dotyczące aktualnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i gospodarstwa domowego należy przypuszczać, że w przypadku braku negatywnych niespodzianek w życiu Polaków możemy spodziewać się coraz wyższych wartości wskaźnika TNS Consumer Index przynajmniej w pierwszej połowie 2018 roku.

 

Wszystkim Czytelnikom naszego serwisu życzę samych sukcesów oraz wyłącznie szczęśliwych momentów w 2018 roku!

 

 

Grzegorz Ostrowski

Client Service Director