TNS Consumer Index =  .7

+4.7

wrzesień
2016
Powrót do najnowszego miesiąca

TNS Consumer Index

Informacje
   Wybierz rok i kliknij w numer miesiąca na wykresie:
 10
-20
-50
-2.7
-3
Startuje program 500+
-5.1
-1.2
EURO 2016: Polska wychodzi z grupy; BREXIT
-5.1
Światowe Dni Młodzieży w Krakowie
-4
0.7
-1.9
0.1
-5.7
-2.7
-2
-3.4

Wiek

Informacje
  • do 24 3.8 Na górę
  • od 25 do 39 9.6 Na górę
  • od 40 do 54 1.5 Na górę
  • od 55 -2.5 Na dół

Miejsce zamieszkania

Informacje
  • Wieś 5.2 Na górę
  • Miasto
    do 200 tys.
    -1.1 Na dół
  • Miasto
    pow. 200 tys.
    -4.3 Na dół

Wykształcenie

Informacje
  • Podstawowe/ gimnazjalne -4.2 Na dół
  • Zasadnicze 0.4 Na dół
  • Średnie 2.6 Na górę
  • Wyższe 2.3 Na górę

Wielkość gosp. dom.

Informacje
  • 1 -6.7 Na dół
  • 2 -0.7 Na dół
  • 3+ 5.1 Na górę

Zatrudnienie

Informacje
  • Bezrobotni
    • -7.7
  • Menedżerowie
    • 0.0

Dane szczegółowe

Informacje
  • G  -4.0 Informacje

    Stan gospodarki

     +4

  • G*  -5.0 Informacje

    Stan gospodarki - prognoza

    +5

  • GD  10.0 Informacje

    Stan gosp. domowych

    +4

  • GD*  6.0 Informacje

    Stan gosp. domowych - prognoza

    +3

Główne wskaźniki makroekonomiczne

Informacje
Dane z poprzedniego miesiąca
  • GUS 106.3 Informacje

    Wydatki na konsumpcję

    -1.5

  • MPiPS 8.5 Informacje

    Stopa bezrobocia

    -0.1

  • NBP 161.4 Informacje

    Wartość kredytów konsumpcyjnych

    +1.3

Nastroje w mediach

Informacje
Dane z poprzedniego miesiąca
  • Koniunktura

    40

    +20
    Informacje

  • Popyt

    65

    -4
    Informacje


  • Zatrudnienie

    71

    +17
    Informacje

  • Inwestycje

    14

    -17
    Informacje

Komentarz - grudzień 2017

W oczekiwaniu na Nowy Rok

2017 rok zakończyliśmy w dobrych nastrojach – zbliżonych do listopada (+4,1 w XII vs +4,6 XI) i zdecydowanie lepszych niż rok temu, gdy wskaźnik TNS Consumer Index przyjmował ujemne wartości (-5,7). Na koniec 2016 roku wartości indeksu poniżej zera dotyczyły wszystkich analizowanych grup socjodemograficznych, natomiast w grudniu 2017 już tylko osób z wyższym wykształceniem, jednoosobowych gospodarstw domowych oraz bezrobotnych. Najbardziej zadowoleni są natomiast mieszkańcy wsi (+12,8), osoby ze średnim wykształceniem (+8,5) oraz rodziny z dziećmi (+7,7).


Pozytywne nastroje w społeczeństwie nieznacznie osłabiły się w porównaniu do przełomu III i IV kwartału 2017, co jest oznaką oczekiwania na efekty planowanych zmian, które nastąpią na początku 2018 roku. Biorąc jednak pod uwagę szczegółowe oceny Polaków dotyczące aktualnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i gospodarstwa domowego należy przypuszczać, że w przypadku braku negatywnych niespodzianek w życiu Polaków możemy spodziewać się coraz wyższych wartości wskaźnika TNS Consumer Index przynajmniej w pierwszej połowie 2018 roku.

 

Wszystkim Czytelnikom naszego serwisu życzę samych sukcesów oraz wyłącznie szczęśliwych momentów w 2018 roku!

 

 

Grzegorz Ostrowski

Client Service Director